Semmilyen módosított terrain.ini és egyéb trükk nem legális, ezek használata KIZÁRÁST!!! von maga után.
A bajnokságban a Mechanikai hibák ki vannak kapcsolva, ezért a Brake Duct és a Radiator Intake 1-re levehető. Más bajnokságokban, on-line versenyeken elképzelhető, hogy vissza kell állítani, mert felforrhat a motor, illetve elkophatnak a fékek!
Vezetési Szabályok
A következő vezetési szabályok mindenkor érvényesek, még a nem hivatalos versenyeken is. Betartásuk kötelező, megszegésük súlyos büntetést von maga után.
Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni azutat.
Tilos ütközni a másikkal, meglökni és ezzel előnyt szerezni. Szándekos ütközés azonnali kizárással jár!
Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
Az előzés a valós életben is az egyik legkritikusabb pontja a versenyzésnek. Nincs ez másként a szimulátorok világában sem, azonban a monitor jelentősen beszűkíti a látómezőt, sokkal nehezebb a szükséges információk birtokába jutni. Mindenkit szeretnénk megkérni, hogy gondolja át pontosan hol, mikor és hogyan kísérli meg majd az előzést. Mivel reményeink szerint a bajnokság szoros, nagyjából egyforma képességű versenyzőket tömörít majd, így irreális arra gondolni, hogy egyszerre több ellenfelet is képes valaki majd megelőzni egy kanyarban.
Ez vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra is, mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrűlt kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autója már a védekező mellé / elé ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
06.1. Feltartás/Blokkolás
A tükrök használata kötelező, nélkülük nagyon nehéz megítélni hátul lévő autó helyzetét. Tilos szándékosan feltartani a lekörözéshez készülődő versenyzőt. Illik elengedni olyan hamar, ahogy csak lehet, anélkül természetesen, hogy felesleges balesetveszélyt teremtene a lekörözendő pilóta.
Egynél többször nem megengedett a védekező versenyívének szándékos megváltoztatása a támadó versenyző viselkedése alapján, tehát nem lehet cikázással és irreális ív választással megakadályozni az előzési kísérletet. Ennek megszegése 10mp büntetés!!!
06.2. Hátulról ütközés/Meglökés
Abban az esetben, ha valaki egyértelműen hátulról meglöki az előtte lévőt (aki ennek hatására kicsúszik / elveszti uralmát az autója felett / letörik valamely alkatrésze) büntetést kap, kivéve ha már őt magát is korábban meglökte valaki. Mindenki próbálja meg elkerülni az ilyen típusú baleseteket.
Amennyiben az ütközés során nem történik kicsúszás / jelentős idővesztés / autó sérülés, illetve bármilyen nemű pozíció csere, akkor a meglökött versenyző óvást nyújthat be, amit a Bírói Testület elbírál és ennek tükrében elmarasztalhatja, vagy megbüntetheti a vétkes hátulról ütközöt.
Ha a hátul haladó akkor löki meg az előtte lévőt, amikor az elől haladó már elveszítette uralmát az autója felett és / vagy kicsúszott a palyáról, illetve már kiesett a versenyből, akkor nem kap büntetést.
Bármilyen nemű hirtelen, indokolatlan, előre nem sejthető fékezés nem megengedett. A bajnoki verseny közben tilos a fékezést próbálgatni, és ezzel nehéz helyzetbe hozni a hátul lévőt.
Zászlók szabályai
A program rendelkezik beépített zászló rendszerrel, aminek figyelembe vétele kötelező. A játék által kiadott utasításoknak megfelelően kell viselkedni minden körülmények között.
Sárga zászló: közelben baleset vagy kicsúszás van, óvatosabb vezetés kötelező. Ha szükséges, akkor megfelelő lassítással kell alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Előzni tilos a sárga zászlós szakaszon!
Kék zászló: hamarosan lekörözés lesz, el kell engedni a leköröző versenyzőt / versenyzőket. A program háromszor szólít fel az elengedésre, utána fekete zászlót és stop&go büntetést ad.
Fekete zászló: büntetést kapott a versenyző, általában stop&go-t. A boxban le kell tölteni a büntetést.
Amennyiben a büntetés a versenyből való kizárás, akkor kötelező a box-ba menni és ott leparkolni az autót. Tilos úgy körözni, hogy valakit diszkvalifikáltak a versenyből.
Pálya átvágás / pálya elhagyás
A bajnokságban nem megengedett a pálya szándékos átvágása, a lassítók lerövidítése. A vágások büntetése azért lett kitalálva, hogy NE szerezzen senki se jogosulatlan előnyt, azért mert az F1C nem számolja a fenéklemez károsodását megfelelően és emiatt könnyedén lehet vágni.
Nem minősül vágásnak, ha valaki láthatóan elfékezi magát / megpördül / elenged valakit / balesetet szenved / baleset vagy megpördülés megelőzése miatt megy ki a pályáról.
A pályaelhagyások besorolásánal a Bírói Testület a Kanyarátvágás ellenőrző programot alapul véve, de a szerver replayt megtekintve fog dönteni. A Bírói Testület nem fog automatikusan büntetést adni ezen programmal való elemzés alapján. Minden esetet a játékban is megnézünk, hogy pontosan el lehessen dönteni miért és hogyan hagyta el a versenyző a pályát.
Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat.
Tilos kimenni a pályára a piros lámpa kialvása előtt.
Tilos feltartani a felvezető kör alatt a többi versenyzőt.
A pontozás a FIA szabályai szerint történik:
Első helyezett: 10 pont.
Második helyezett: 8 pont.
Harmadik helyezett: 6 pont.
Negyedik helyezett: 5 pont.
Ötödik helyezett: 4 pont.
Hatodik helyezett: 3 pont.
Hetedik helyezett: 2 pont
Nyolcadik helyezett: 1 pont
by:Dawe7